Benedek Elek

α

Benedek Elek
Benedek Elek
Életrajzi adatai
Születési neve
Születése helye Kisbacon
Születése ideje 1859. szeptember 30.
Foglalkozása újságíró, író, országgyűlési képviselő
Értékelése a nagy mesemondó
Halála helye Kisbacon
Halála ideje 1929. augusztus 17.

Benedek Marcell apja, Benedek István nagyapja.

Benedek Elek írói, újságíró tevékenysége mellett országgyűlési képviselőként a közoktatás kérdéseivel foglalkozott fiatal korában.

30 évesen két jelentős esemény is történt az életében: ekkor indította el Pósa Lajossal közösen az Én Újságom című irodalmi értékű gyermeklapot, s jelentkezett a Galilei páholyba. Jelentkezését a páholy 1889. március 19-i munkáján elfogadta, kijelölték a felvétel napját is, de Benedek Elek ezen nem jelent meg. Valószínűleg annak lehetett ez a következménye, hogy időközben egy másik páholy, a Demokrácia, jobban megtetszett neki. Ide 1889. november 18-án jelentkezett, s 1890. április 28-án fel is vették. 1895. május 13-án tagdíj nem fizetése miatt a páholy tagjai közül törölték, de átirányították a Galilei páholyba.[1]

Benedek Elek szabadkőműves társai közül legszorosabb baráti kapcsolatban Neuschlosz Marcellal volt. Olyannyira szerették egymást, hogy fiúgyermekeiket egymásról nevezték el: Neuschlosz Eleknek és Benedek Marcellnak.[2] Benedek Marcell bevallott példaképe apja másik szabadkőműves barátja, Balassa József, a kiváló nyelvész volt.[3]

Jegyzetek

  1. Berényi 2005
  2. Index 2001
  3. Benedek 2004

Jelentkezés ideje 1889. november 18.
Jelentkezés páholya Demokratia páholy
Kezes
Kutatók
Felvétel ideje 1890. április 28.
Felvétel páholya Demokratia páholy
Legényavatás ideje
Legényavatás páholya
Mesteravatás ideje
Mesteravatás páholya

Források

Kapcsolódó szócikkek

Ω