Gion Nándor

α

Gion Nándor
Gion%252520N%2525C3%2525A1ndor.jpg
Életrajzi adatai
Születési neve
Születése helye Szenttamás
Születése ideje 1941. február 01.
Foglalkozása vajdasági magyar író, újságíró
Értékelése
Halála helye Szeged
Halála ideje 2002. augusztus 27.

A vajdasági magyar irodalmi életben jelentős szerepet játszó Gion Nándor 1993 szeptemberében (a délszláv háború kapcsán) családjával áttelepült Magyarországra. Nem sokkal később interjút adott Varga Lajos Mártonnak, amely a Népszabadság november 6-i számában jelent meg, majd a vajdasági Napló című hetilapban is közölték 1993. december 8-án. A Szabadkőműves szeretnék lenni – Budapesti beszélgetés Gion Nándorral címmel közölt interjúban úgy nyilatkozott, hogy be szeretne lépni a szabadkőművesek közé. A cikk megjelenése után néhány órával felhívta egy szabadkőműves, s még aznap leültek megbeszélni ezt a kérést. A Deák Ferenc, a Testvériséghez páholyban 1994. január 13-án szavazták meg felvételét, amelyre aztán két hét múlva, 27-én került sor.

Szabadkőműves feladatként ő szerkesztette a Keletet (a Magyaroszági Symbolikus Nagypáholy hivatalos lapját) 1998-1999-ben. (Az 1998/1., 1998/2. és az 1999/1. számot jegyezte főszerkesztőként.) Mint szerkesztő, egy beköszöntője jelent meg itt, amelyben jó és igényes írások begyűjtését és megjelentetését tűzte ki céljául.

Újabb novelláiban szerepel dr. Rónay Antal vegyészmérnök, a Fehérhajú Szabadkőműves, aki a párbeszédei során valamelyest megnyilatkozik a szabadkőművességről is. Az először folyóiratban megjelent írások ciklusba szervezve a "Mit jelent a tök alsó?" című posztomusz kötetében olvashatók. Ugyanitt jelent meg a Kőfaragók ünnep előtt című írása is, amely szintén szabadkőműves ihletettségű.

Feleségének visszaemlékezése szerint Gion Nándor 2000-ben abbahagyta a páholy látogatását.

Jegyzetek

  • Saját kezűleg in Mit jelent a tök alsó?, Noran Kiadó, Budapest, 2004.
  • Borsszóró (pepperbox) revolver in Mit jelent a tök alsó?, Noran Kiadó, Budapest, 2004., első megjelenés: Kortárs, 1999/12. http://epa.oszk.hu/00300/00381/00031/gionnan.htm
  • //Kőfaragók ünnep előtt// in Mit jelent a tök alsó?, Noran Kiadó, Budapest, 2004.

Jelentkezés ideje 1994. január 13.
Jelentkezés páholya Deák Ferenc, a Testvériséghez
Kezes
Kutatók
Felvétel ideje 1994. január 27.
Felvétel páholya Deák Ferenc, a Testvériséghez páholy
Legényavatás ideje
Legényavatás páholya
Mesteravatás ideje
Mesteravatás páholya

Források

Kapcsolódó szócikkek

Ω