Szontagh Ábrahám

α

Szontagh Ábrahám
Szontagh Ábrahám
Életrajzi adatai
Születési neve
Születése helye Dobsina
Születése ideje 1830. január 16.
Foglalkozása szülész, sebész, homeopata orvos
Értékelése Résztvevője a Hasonszenvi Orvosegylet és a Nemzeti Torna Egyesület alapításának
Halála helye Budapest
Halála ideje 1902. március 21.

A Szontagh Ábrisként emlegetett neves orvosdoktort 42 éves korában vették fel a Szent István páholyba. 1892-1894-ig a Szt. István páholy főmestere volt, majd a páholy elaltatása után a Régi Hívek páholyába került (1894. április 19.). «A naphoz» címzett bayreuthi nagypáholyt képviselte a nagypáholyban, később 1886-1896 között a Magyarországi Symbolikus Nagypáholy helyettes nagymestereként dolgozott.

Halála után a Kelet c. szabadkőműves lapban megjelent nekrológban Gelléri Mór főszerkesztő így emlékezett meg róla: "Nem azok közé tartozott, akik a magas szárnyalású szellem sziporkáival gyújtottak, és lelkesítettek, hanem akik hangyaszorgalommal, szünet nélküli gondos munkával, a tevékenység terén való példaadással dolgoztak, hatottak és hódítottak. Ő adminisztrálta a Nagypáholyt, ő írta meg az első füzetet, a szabadkőművességről a profánok tájékoztatására (...)"

Jegyzetek

  • A szabadkőmüvesség lényege, alapelvei, történeti fejlődése, szervezete és feladatai. Különös tekintettel hazai viszonyainkra. Magyarországi Szabadkőmüves Nagypáholy, Budapest, 1882.

Jelentkezés ideje
Jelentkezés páholya n.a.
Kezes
Kutatók
Felvétel ideje 1872. január 18.
Felvétel páholya Szt. István páholy
Legényavatás ideje
Legényavatás páholya
Mesteravatás ideje
Mesteravatás páholya

Források

Kapcsolódó szócikkek

Ω