Sztehlo Gábor

α

Sztehlo Gábor
Sztehlo Gábor
Életrajzi adatai
Születési neve
Születése helye Budapest
Születése ideje 1909. szeptember 25.
Foglalkozása evangélikus lelkész
Értékelése Kétezer ember megmentője.
Halála helye Interlaken
Halála ideje 1974. május 28.

A II. világháború során az üldözöttek, főként a gyerekek megmentése vált Sztehlo Gábor lelkész életcéljává, több ezer gyereket oltalmazott meg a haláltól, majd a felszabadulás után az árvák részére gyermekotthont hozott létre.

1946-ban újjáalakult a Régi Hívek páholy, ennek lett a tagja Sztehlo Gábor. Hamarosan, 1949-ben megválasztották a második felügyelő helyettesévé. 1949. június 9-én előadást tartott a páholyban "Az evangélium és a szociális haladás eszméi" címmel. A Pax gyermekotthon vezetésével kapcsolatos elfoglaltságai miatt gyakran hiányzott a páholymunkákról, de ezeket az eseteket előre bejelentette és eljuttatta adományait az özvegyperselybe. Páholya 1950-ben még megválasztotta a második felügyelői tisztségre, de nem sokkal később betiltották a szabadkőművességet, a páholy munkája abbamaradt.

Családja 1956-ban Svájcba emigrált, Sztehlo Gábor 1962-ben meglátogatta őket, de szívrohama miatt kint maradt. Ott újra bekapcsolódott a szabadkőművességbe, az interlakeni szabadkőműves kört látogatta. Esetenként Luzernban, Thunban és St. Gallenban vett részt szabadkőműves páholymunkán.

Jegyzetek

  • "Az evangélium és a szociális haladás eszméi", előadás a Régi Hívek páholyban 1949. június 9-én

Jelentkezés ideje
Jelentkezés páholya n.a.
Kezes
Kutatók
Felvétel ideje 1947-ben
Felvétel páholya Régi Hívek páholy
Legényavatás ideje
Legényavatás páholya
Mesteravatás ideje
Mesteravatás páholya

Források

  • Jászberényi József: Sztehlo Gábor és a szabadkőművesség, Kelet, 2005/3-4. 62-70. oldal

Kapcsolódó szócikkek

Ω