Tamási Áron

α

Tamási Áron
Tamási Áron
Életrajzi adatai
Születési neve Tamás János
Születése helye Farkaslaka
Születése ideje 1897. szeptember 20.
Foglalkozása író
Értékelése
Halála helye Budapest
Halála ideje 1966. május 26.

Tamási Áron 1930-ban lépett be a kolozsvári Unio páholyba, amely a magyarországi betiltás sal szemben Romániához kerülvén tovább működhetett. 1935-ig volt a páholy tagja.

Ahogy írta:

"A jótékonyságon és a szokványos eszmecseréken túl én ennek a magyar és emberi eszménynek szerettem volna a páholyban is szellemi hevületet szerezni. Az első esztendőkben meg is próbáltam, hogy ilyen értelemben tüzet csiholjak a magyar jótékonyságból és az emberi értelemből. Be kellett látnom azonban, hogy megállapodott, vagyongyűjtő és állást szerető emberekből ilyen tüzet csiholni nem lehet."

Jegyzetek

Vallomás. Ellenzék 1942. ápr. 25. sz. Alcím: Nyílt és tiszta beszéd a kolozsvári szabadkőműves dologban. Keltezése: 1942. április 23. Újraközölve: Virrasztás (426–431) – Nyílt levél szabadkőműves dologban alcímmel, az író következő bevezető soraival: „Az alábbi nyílt levelet Vita Sándorhoz írtam, az Ellenzék c. kolozsvári napilap felelős szerkesztőjéhez. Kérésemnek megfelelőleg Vita Sándor le is közölte levelemet az Ellenzékben, sőt a közlemény elé személyemet megtisztelő sorokat is írt. Most, amikor könyvemben is helyet adok vallomásomnak, meleg érzéssel gondolok rá és mindazokra, akik hűségesek voltak a virrasztásban, de megértették a hevület túlzásait is” Újraközölve továbbá: Jégtörő gondolatok II. kötet (206–209) – az előbbi bevezető jegyzettel.

Jelentkezés ideje
Jelentkezés páholya n.a.
Kezes
Kutatók
Felvétel ideje 1930-ban
Felvétel páholya Unio páholy
Legényavatás ideje
Legényavatás páholya
Mesteravatás ideje
Mesteravatás páholya

Források

Kapcsolódó szócikkek

Ω